1 Kasım 2009 Pazar

Ben küçükken...

Ara ara aklıma geliyo küçüklüğümden bu yana değişen neler var diye...
Aslında düşündükçe de ne çok şey varmış diyorum.
Hepsini toparlamaya karar verdim mümkün olduğunca,
hem kendim için hemde minik adam için.
İşte bazıları:

* Ben küçükken yaz meyvesi ve sebzesi diye bir kavram vardı. Mesela kışın domates, salatalık, yazın da portakal, mandalina olmazdı.
* Organik diye bir ayrım yoktu çünkü tüm sebze ve meyveler organikti.
* Konserve sebze marketten alınamazdı çünkü sadece evde yapılırdı.
* Tek kanal vardı ben Tv ile tanıştığımda, Star'ın açıldığı günü bilirim:)
* Pazar sabahları çizgi film yerine Pazar Senfonisi programı yayınlanırdı TRT' de, çocukluk işte nefret ederdim.
* Madonna ve Michael Jackson' ı sadece Müzik Yelpazesinden izleyebilirdim çünkü müzik kanalı da yoktu.

* Ben küçükken sokakta oynayabileceğin bir muhitte, evde oturmak lüks değildi.
* Misketlerim, gazoz kapaklarım vardı.
* Çok güzel ip atlardım. Ayrıca birdirbir, köşe kapmaca, ekmek vermece, saklambaç, dokuztaş, dansa davet mahalledeki çocuklarla oynamayı sevdiğimiz oyunlardı.
* Gazete saat 11' den önce büfeye gelmezdi.
* Playstation yerine ateri salonları vardı. Jeton alıp ayakta makinaların önünde oynardık. (Benim girmem yasaktı:)
* Pacman en sevdiğim oyundu.

* Koleksiyonlarım vardı; peçete ve pul. Peçeteleri hastayken kulandım bitti ama pul merakım hala devam ediyo.
* Arabamızda ve tabiki evimizde klima yoktu.
* Evimizde kalorifer yerine sımsıcak sobamız vardı.
* Ben küçükken annem ve teyzemler vatkalı giyerdi. Gerçi tekrar moda ama ben o zamanda sevmiyordum şimdi de sevmiyorum.
* Hatun kişiler incik, boncuk, ahşap yerine altın severlerdi.
* Ben küçükken çalışkan öğrenci sayısı daha fazlaydı.
* Bir sefer 23 Nisan' da evimize Rusya'dan değişim öğrencisi gelmişti Ola adında . Bu hala devam ediyo mu bilmiyorum bak? Neyse...
* Okuldaki eteklerimizin boyu normaldi ve şimdiki gençler kadar artist okula giden sayılı öğrenci vardı.
* İlk bilgisayar başına oturduğumda 19 yaşında bir üniversite öğrencisiydim.
* Bilgisayar mühendisliğinde okuyan arkadaşım ctrl+c ve ctrl+v ' yi öğrettiğinde hem çok şaşırmış hem de çok sevinmiştim. (gençlik işte:)
* Bizim zamanımızda internete bağlanırken çevir sesi gelirdi. Bağlanınca cızırdar bağlanmazsa meşgul tonu verirdi. Wireless ne ola ki?:)

Bunlar benim ilk turda hatırladıklarım...
Unuttuğum eminim çok şey vardır,
Paylaşın lütfen :)

6 yorum:

JuVeNiL dedi ki...

cep telefonu yoktu biz küçükken, herkes verdiği saatte orda olmalıydı, olmaması büyük kabalıktı, buluşma yerine gidip, buluşmayı beklerken "ben geç kalcaam cnm biraz,sen takıl oralarda,ben gelince alo derim sana" yoktu..
sonra yan bahçenin ağaçlarından meyva yerken bir taraftan da ağaç yapraklaıyla içine kum koyup şakacıktan dolma yapmak , o dolmaları yermiş gibi yapmak ne büyük keyifti...
pacman i yazmışsın nilo;ama bnm gönlümde pacman in yeri çok ayrı:) ben de bir kere yazaym dedim..
videolar vardı bir de cd,dvd filan yoktu,bizde beta vardı,kasetler takılırdı,çocukların ellemesi yasaktı, bir kere annem kasaba kadar gitmişti 8 yaşındaydım,su çiçeği olmuştum, ateşli hayaletler diye komik bir film seyrediyordum, kitaplığın en üstünde duran videoya yetişebilmeke için 2 sandalyeyi üstüste koymuş ve sonra düşmüştüm;ama "acımadı ki":D

nilo dedi ki...

Evet Juve ya, kesinlikle şu telefon olayına katılıyorum...

Aa bizde de beta vardı, çizgi filmleri kaydederdi babam:D

benden, bizden... dedi ki...

efkar yaptırdın ama :)internete bağlanabilmek için dakikalarca uğraşırdım bir de sürekli düşer yeniden yeniden denerdim kabus gibiydi :)

nilo dedi ki...

Haklısın valla perim, ne kötüydü o zamanlar yaaa:D

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Seni izlemeye yeni başladım. Çok önemli bir konuya değişmişsin.. Okurken aahh aahhh dedim walla.

sevgiler

nilo dedi ki...

Merhaba Saadet, hoşgeldin:D Di mi ama unutmamak gerekir:D Sevgiler bizden de...