22 Nisan 2009 Çarşamba

Twilight, the book...

Stephenie Meyer ' ı bestseller yapan kitap Twilight... Sonunda bitirebildim. Çok sürükleyici, konusu vampirler olan bir kitaba göre şaşırtıcı şekilde duygusal ve vahşetten uzak -ki bunu serinin ilk kitabı olduğundan dolayı diye düşünüyorum-, insanı içine alan, meraklandıran bir kitaptı.
Daha önceki
yazımda da belirtmiştiğim gibi filmi yapılan kitaplar için kitap her zaman filmden daha başarılı oluyor. Yaklaşımım bu seferde kanıtlamış oldu, filmde havada kalan noktalar kitabı okumamla yerlerine oturdu. Filmde eksik olan en önemli nokta Edward' ın (asıl oğlan) vampir doğasına aykırı bir şekilde nasıl oluyorda bir insana (Bella, asıl kız) bu kadar aşık olabildiğiydi. Ama kitap o kadar destekleyici yaklaşmış ki sonuna doğru "evet ya aslında çok da normal" demeye başlıyorsun ve ne olursa olsun birlikte mutlu olmalarını istiyorsun. Kısacası kurt ile kuzunun aşık olağan bir durum gibi görünmeye başlıyor. Evet biraz Buffy, the Vampire Slayer havası var ama kesinlikle oyunculuk ve konuya yaklaşım daha başarılı.
Bu arada kitabın ingilizcesini okudum; açık, sürükleyici ve anlaşılır bir dili vardı. Uzun zamandır hatta hatırladığım kadarıyla liseden beri ingilizce kitap okumamıştım. Filmleri orijinal izlemekten hoşlandığım gibi kitabıda ingilizce okumaktan çok keyif aldım. Arşiv amaçlı türkçelerinide almıştım - Alacakaranlık ve Yeni ay- ki şunu fark ettim ingilizce olan kitabın sonunda türkçesinin sonunda olmayan bir bölüm daha var, serinin bir sonraki kitabı New Moon' dan alınmış yaklaşık 10 sayfalık bir yazı. Filmi izlediğim ve serinin daha okumam gereken kitapları olduğunu bildiğim için kitap bitince rahattım ama ne zamanki o 10 sayfacık bölümü okudum merakım tavan vurdu. 2. kitabı yanıma almadığıma pişman oldum.
Ayrıca yazarın da çok enteresan bir hikayesi var. Kolejden mezun olduktan sonra bir ofiste asistan olarak çalışmaya başlar ve çocukları olunca da işi bırakır. Kendi halinde bir ev hanımıyken bir gece rüyasında vampir görmesiyle serinin ilk kitabının tasladığı ortaya çıkar. Bu hikaye çok hoşuma gitti, sevgili yazarımız, rüyaların gerçekten yeni bir kapı açtığına, bir anlamı olduğuna dair düşüncelerimi desteklemiş oldu :)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Ya hayatımda en hızlı okuduğum kitaplar arasında yerini almış nadide eser hatta new moon yani serinin ikinci kitabını bitirmek için gecenin 3'üne kadar okudum lakin vücudum daha fazla dayanamadı ve uyuya kaldım:))) bu arada aynur abla 2'yi bir an evvel bittir 3 süper:)) akşam sinop yollarında okuyacam bakalım okuyabildiğim kadar:))