9 Temmuz 2009 Perşembe

The Host...

Stephenie Meyer' ın son kitabı The Host...

Alacakaranlık serisini okuduktan sonra yazarın son kitabı okumamak olmazdı. Kitap serinin devamı olarak yazılmamış, vampirlerden uzak ama yine fantastik bir konusu var.

Konusundan biraz bahsedersem, dünya yaratıklar tarafından istila ediliyor -önyargı yapmayalım salyalı alienlardan bahsetmiyorum :)- İstilacı yaratıklar bedenleri ele geçiriyor ve bedenin sahibi olan kişiyi bastırarak ya tamamen siliyor yada alt benlik haline getiriyor ve bedenin içerisinde yaşamaya başlıyor, bir nevi parazit durumu. Kitap bedeni alınan Melanie' nin, kendisini ele geçirme ve sevgilisini bulma çabalarını anlatıyor ve hikayenin tamamı bedeni ele geçiren Wanderer' ın dilinden anlatılıyor. Aslında -çok özümsedim galiba- hala hayatta olup, kendi bedeni kontrol edememek, isteklerini yaptıramamak, düşüncelerini kabul ettirememek korkunç bir durum. Neyse...

İlk 4 kitabı okuduktan sonra merak ediyordum acaba Alacakaranlık serisinin konusunu mu beğendim yoksa yazarın yazım tarzını? Bu kitabı okuduktan sonra netleşen bir kaç nokta var:
bir. yazar çok fazla pembe dizi izlemiş, herkes için daima mutlu son vardır mantığına sahip...
iki. artık salaklık derecesine gelmiş aşırı verici karakterler yazmaktan çok hoşlanıyor...
üç. şimdiye kadar ki birçok karakter hemen hatalarını anlayacak tarzda insanlar, olgun ve akıllılar. Tarz hep aynı, herkes mantıklı...
dört. alacakaranlığın konusu güzelmiş, yazarın tarzı değil...
beş. ama yine de serinin devam kitabı Midnight Sun'ı okuyacağım... Off merak!:)

Beğendim mi, yani evet beğendim ama öyle "wow ne kitap!" tezahüratı içerisinde değilim. Okuduğuma pişman da değilim aksi taktirde hep merak ederdim ama okumayanlar için nacizane fikrim çok da bişey kaçırmıyorsunuz...

Aaa bu arada kitabın filmi çekilmiş bile, kadro çok iyi Hugh Laurie, Mila Jovovitch, Evangeline Lily... Buyrun...

6 yorum:

JuVeNiL dedi ki...

hugh laurie 3 saat sussun otursun onu bile seyrederim:)

nilo dedi ki...

Bence de;)

Primarima dedi ki...

benden uzak olsun :))

nilo dedi ki...

Prima'cım, katılıyorum gerdi valla:D

Stil Direktoru dedi ki...

aynen juvenile katılıyorum bende :)

lunawar dedi ki...

bu sahnelerin bir kısmı Lost'tan.. bence fanmade..
zati bu ablayi seyredemiyorum ben uzun süre.. nolur.. olmasin.. nooolluurr..