4 Haziran 2009 Perşembe

Departures...

Geçen ay Twilight serisini okurken oğlanı uyutup biraz sevgilimle takıldıktan sonra hemen koşa koşa kitabımı elime alıyordum, seri bitince ve yeni okuduğum kitap çok sarmayınca, kendimi film izlemeye verdim:D

Aslında başka bir film seyretmeye niyetlenmiştik ama iyi ki bu fimi seçmişim...

Departures, bu sene ki Oscar ödüllerinde Yabancı Dilde En İyi Film dalında ödüle layık görülen bir Japon filmi, orjinal adıyla Okuribito. Aslında sadece oscar da değil aldığı ödüller, 2008 ve 2009 yılı boyunca toplam da yirmiye yakın ödül almış bir film. Konusundan kısaca bahsedersem: Tokyo' da bir orkestrada çello çalan Daigo, orkestranın dağılmasıyla eşiyle büyüdüğü şehre geri döner. İş ararken gazetedeki ilanı yanlış anlamasıyla kendine hiç aklına bile gelmeyecek bir iş bulur ve ailesinin yapmasını istemediği -detay vermek istemiyorum, yanlış yönlendirme yada önyargı oluşmasın diye- bu enteresan işi Japon kültürünün geleneklerine bağlılığını ve saygısını en yalın şekilde yansıtarak müthiş bir bağlılıkla sahiplenir. Ayrıca Daigo' yu oynayan esas oğlan Masahiro Motoki ' nun oyunculuğu ve film boyunca çalan çellonun müthiş ahengi çok etkileyiciydi.


Film, uzun zaman önce okuduğum bir kitabı aklıma getirdi, Trevanian 'ın Şibumi isimli eseri. Bir çok Japon kelimesinde olduğu gibi şibumininde birkaç anlamı var; basitlik, zarafet, sessiz mükemmellik gibi. Burda biraz farklı bir anlamı kullanılsa da, filme çok hoş ve önemli bir detay katmış.

Uzak doğulu bir babanın kızı olarak keyifle izledim, tavsiye olunur...

4 yorum:

Primarima dedi ki...

O şibumi varya arıyor bulamıyorum son gunlerde uyuz oluyorum.İnternetden kitap alma gibi bir huyum da yok malesef.Onubulup okuyacagım film ise not edildi:)

nilo dedi ki...

Prima'cım, Şibumi'yi okuyalı uzun zaman oldu ama çok beğendiğimi hatırlıyorum, umarım sende beğenirsin. Filmi ise izlemeni gerçekten tavsiye ederim, ben çok keyif aldım...

Stil Direktoru dedi ki...

Şibumi'yi lisede okumuştum canım bende ve bayılmıştım. Bir ara yasaklandı ama bu filmi de izlemek gerek o zaman sağol.

nilo dedi ki...

Sevgili stil direktörü, kitabı beğenmene sevindim, umarım filmide beğenirsin ;)