21 Kasım 2010 Pazar

.emzik bırakma günlüğü.

benim oğluma...
.
aşkım, bayramın ikinci gününden beri emzik vermiyoruz sana. her sorduğunda "emzik tekirdağ' da kalmış" diyoruz, "emzik verim mi sana?" diye soruyorsun, "didip alalım" diyorsun, hatta bir sefer "aağlaaay didip alalım" dedin. ilk birkaç gün her saat başı emziğini sordun, eve gelince, uykudan uyanınca, arabaya binince, banyodan çıkınca, yatağa yatınca, sabah uyanınca, her olay öncesi ve sonrası sordun. şimdilerde ise sanki biraz daha azaldı gibi ama belli olmuyor her an aklına gelebiliyor. emziğinin yokluğunda batti' ye iyice düşkünleştin, bari onu kurtarayım der gibi göremediğinde ya da azıcık geç aldığında ağlıyorsun.
.
aslında baban da bende emzik karşıtı değildik hatta emziğini bizde çok seviyorduk, bizi rahatsız etmiyordu. ama dişlerinin şekli bozulmaya başladı annecim, doktorun çok daha önce söylemişti bıraktırmamızı ama biz kıyamıyorduk çünkü emziğini çok sevdiğinin farkındaydık. tatilde durumun artık çok ilerlediğini kabul ettik ve anlık aldığımız bir kararla emziğini vermemeye karar verdik. evdeki, çantalardaki bütün emzikleri dolabının üstündeki sepetin içine kaldırdık annecim, orda olduğunu biliyormuşcasına durup durup "bakalım oyaya" diyorsun. bazen o kadar ağlamaklı o kadar içten istiyorsun ki emziğini vermemek için gerçekten kendimi zor tutuyorum. suçluluk duygusuyla karışık üzüntü duyuyorum, tek dileğim bu durumun çok uzun sürmemesi...
.
annesinin kuzusu, son döneme ait emzikli fotoğrafını aradım ama bulamadım. ararken fark ettim ki annen hep emziksiz çekmiş senin fotoğraflarını. bir daha emzikli fotoğrafını istesemde çekemeyeceğim aklıma gelince üzüldüm biraz. yazdan kalma beraber bu fotoğrafımızı buldum, beğendim, özür dilerim ama mecburum aşkım emziğini veremem çünkü seni çok çok çok seviyorum...

5 yorum:

Fatma dedi ki...

Kıyamam ben Denize. Çok zordur onun için. Bizim Deniz'de emzik kullanıyor ve daha bu akşam konuştuk babasıyla emziği bıraktıralım diye ve iki yaşına girdiğinde bıraktırmaya karar verdik, umarım zor olmaz. Size de kolay gelsin.

füsfüs dedi ki...

ayy kıyamam ben de memeden yırdığımda aynı böyle hissetmiştim, çok sevdiği birşeyden mahrum bırakıyorum çocuğu, son kez versem mi ne yapsam diye dönüp durmuştum. zor ama iyi olmuş bu karar, inci gibi dişleri olsun kuzumun. bu arada resminize BAYILDIM

ZEYNEP dedi ki...

kıyamam ben ona:( çabucak unutur insallah.. Şu yarım konuştukları zamanları çook özleyeceğim ben :)

JuVeNiL dedi ki...

4 yaşına kadar emzik kullanmış ve bir sürü diş problemi çeken biri olarak yazıyorum denizcim, şimdi üzülsen de bu senin iyiliğin için tatlım.. yoksa ilerde bir sürü kanal tedavisi, tel tedavisi,dolgu, vs. uğraşmak var.. Sağlıklı pirinçlerin olsun hep! seni çok seven ayşegül ablacın

nilo dedi ki...

Fadiş'cim, teşekkür ederim bakalım ümitliyiz:) size de şimdiden kolay gelsin, inşallah yılan hikayesine dönmez hemencecik unutur, sevgiler...

Füsfüsüm, bana sanki ondan daha çok zorlanıyorum gibi geliyordu ama bak şimdilerde unuttu sayılır, çook ender soruyor. ama birazcık biberona düşkünleşti bakalım zamanla ne olucak. bi de saoool canııım:)

Zeynep'cim, amin valla canım. bayılıyorum ben bu yarım konuşmalarına:)

Juvekız, oy oy senin emzik maceran baya uzun sürmüş be kuzum:)) aman aman inci pirinçleri olsun başka bişey istemem:) öptüm seni