21 Ekim 2009 Çarşamba

Ben, Mona Lisa...

Jeanne Kalogridis' in son kitabı Ben, Mona Lisa.
Sevgili Gökçekız okumuş beğenmiş, merak ettim bende bir okuyayım dedim. Gerçi kitabı geçen haftalarda okudum ama ancak yazmak için fırsatım oldu:)

Kitapta Mona Lisa' nın hayatına, genç kızlığına, anne ve babasına, evliliğine ve çocuğuna kadar birçok ayrıntıya yer verilmiş. Şimdiye kadar Mona Lisa ile ilgili ortaya atılmış biçok sav olduğunu biliyordum ama bu kitap en ilginçlerinden biri oldu gerçekten. Beni en çok şaşırtan noktalardan biri Floransa' da "Mona Lisa' nın resminin yapıldığı ev burası" şeklinde bir yaklaşımla ev reklam malzemesi olarak kullanıyorken aslında kitaba göre ev yaşadığı evlerden sadece bir tanesi ve resim aslında kilisede yapılmış. Ama tartışılmaz bir gerçek var ki resmin yapım tekniği, ayrıntılarındaki güzellik, Paris' teki Louvre müzesinin tek bir duvarını hakkını vererek sahipleniyor.

Bir başka nokta da Mona Lisa' nın babası, tam bir muamma. Kitapta gerçekliğinin netleşmesi gereken, sağlam kanıtlar gerektiren olaylar var. Bazıları biraz açık uçlu kalmış.

Ayrıca kitabın yazım dili gayet akıcı, okuması keyifli bir kitap hele de benim gibi yaşanmışlıklardan işin içine girince daha da bağlanırım diyorsanız, tavsiye olunur...

Okumak isteyenlere ufak ama önemli bir not: kitabın birinci basımında bölüm eksiği var -yaklaşık 20 bölüm- eksik bölümleri Pegasus yayınevini arayarak temin edebilirsiniz.

Hiç yorum yok: