19 Mart 2009 Perşembe

Mendil oyunu



Merhaba,

6,5 aylık oğluşumla "Bebek Oyunları/Jackie Silberg" kitabında okuduğum "Mendil Oyunu" nu sık sık oynuyoruz. Kitaptaki oyun klasik "Ce-e" oyunundan biraz daha farklı, anneyi de oyuna dahil etmeye yönelik. Önce oğluşumun yüzünü ince bir mendille kapatıyorum, "Deniz nerdeymiş?" diye soruyorum, açtıktan sonra Ce-e deyip alkışlıyorum (alkışı da öğretmeye çalışıyorum bu arada:))  sonra "Sıra bende, anne nerdeymiş?" deyip kendi yüzümü mendille kapatıyorum ve açmasını bekliyorum. Açtıktan sonra tekrar "Ce-e, anne burdaymış" diyerek alkışlıyorum. Önceleri bir-iki oynadıktan sonra sıkılıyordu, anlamakta zorlanıyordu ama şimdi sıkılmadan 5-10 dakika rahat oynayabiliyoruz hem de gün içerisinde birkaç kez. 

Aynı kitaptan  benzer bir oyunu daha oynuyoruz. Bu oyunda oğluşumu kapıya dönük olucak şekilde mama sandalyesine oturtuyorum, odadan dışarı çıkıyorum ve yüzümü net göremeyeceği bir yerde durup onunla konusuyorum, "Anne nerdeymiş?" diye soruyorum ve sonra gülerek içeri girip "Ce-e Deniz, anne burdaymış" diyerek alkışlıyorum. 

Her iki oyunda da çok eğleniyoruz :))

Hiç yorum yok: